همه چیز در مورد شرکت دیسکورد و جیسون سیترون

فهرست مطالب

دیسکورد چیست؟

“مکانی برای صحبت” شعاری بود که سال پیش برای این نرم افزار انتخاب شد. این نام ریشه در کاربرد این نرم افزار داره که دیسکورد رو به جایی تبدیل کرده که هر روز کلللی آدم، میان تا با بقیه صحبت کنن و اوقاتشون رو سپری کنن.

سال 2015 بود که جیسون سیترون (بنیان گذار و مدیرعامل شرکت) ایده ی ساخت یک نرم افزار با هدف توسعه بازی ها و گردهم آوردن گیمرهای سراسر دنیا به ذهنش رسید. نرم افزار دیسکورد که یه ایده ی کوچیک بیشتر نبود، حالا بیشتر از 300 میلیون کاربر (ماهانه بیش از 170 میلیون کاربر فعال) داره و در حال حاضر به بزرگترین پلتفرم برقراری ارتباط صوتی برای همه گروه های کوچک دوستانه و تا بازی های بزرگ و توسعه دهنده ها یا شرکت ها و … تبدیل شده.

شما از طریق سرورهای دیسکورد ، به رایگان میتونید با چندین نفر ارتباط صوتی برقرار کنید و پیام هاتون رو به اشتراک بذارید. اما اگه علاقه ای به حرف زدن با چندین نفر به صورت همزمان رو ندارید ، میتونید گروه های شخصی ایجاد کنید که تا 10 نفر ظرفیت دارن و میتونید توی گروه ها تماس تصویری یا صوتی رو با دوستاتون ایجاد کنید.

تاریخچه دیسکورد

یکی از بزرگترین دغدغه هایی که از ابتدای ساخت بازی های آنلاین وجود داشته بخش مکالمه ی گیمرهای اون بازیه. جسیون سیترون از 5 سالگی با نینتندو بازی کردن رو شروع کرد و در سن 13 سالگی به کلاس کامپیوتر رفت. توی اون کلاس ها برنامه نویسی یاد نگرفت اما با کسی آشنا شد که بعد ها بهش برنامه نویسی رو یاد داد.

سیترون برنامه نویسی رو یاد گرفت تا بازی بسازه. اولین شرکت بازی سازی سیترون در سال 2008 بازی ای رو برای ios به بازار عرضه کرد. بعد از اون در سال 2012 بازی دیگه ای که به اسم giant Gree ساخته بود رو فروخت تا شرکت دیگه ای رو تاسیس کنه. سپس یک بازی چند نفره به اسم Fates Forever رو برای تبلت ها ساخت که شباهت زیادی به لیگ آف لجند داشت و قابلیت چت صوتی و متنی رو هم برای گیمرها فراهم میکرد بنابراین پلیرها میتونستن در هنگام بازی با همدیگه صحبت کنن.

جیسون سیترون - در مراسم تک کرانچ ، سانفرانسیسکو

فرصت مناسب برای ساخت دیسکورد

در اواخر سال 2014 بود که اغلب گیمرها از تیم اسپیک یا اسکایپ برای ارتباط با بقیه گیمرها استفاده میکردند در حالی که از اونها متنفر بودن! اینجا بود که سیترون و تیمش تصمیم گرفتند شرکت قبلی رو تغییر بدن و نرم افزار رو بسازن و در این تغییر حدود 1/3 کارمندای شرکت رو اخراج کردن (چه دردناک!). حدود 6 ماه رو صرف تغییرات کردن در حالی که نمیدونستن که این ایده نتیجه ای داره یا نه!

اما جیسون و تیمش امیدشون رو از دست ندادن. جیسون در این رابطه می‌گه:

وقتی تصمیم گرفتیم که نرم افزار دیسکورد رو به بقیه معرفی کنیم، فقط 10 تا کاربر داشتیم و اونها هم یک گروه ورلد آف وارکرفت پلیر بودن. ما دیسکورد رو به همه ی دوستامون نشون میدادیم و اونها به ما میگفتن چه چیز جالبی! و ازش هیچ استفاده ای نمی‌کردن.

تیم اولیه شرکت دیسکورد به همراه جیسون سیترون

مسیر پیشرفت شرکت دیسکورد

اپلیکیشن دیسکورد از روز 13 می 2015 کار خودش رو قوی شروع کرد. شخصی مطلبی در مورد دیسکورد در ساب ردیت خود منتشر کرد و لینک سرور خودش رو قرار داد. این برای یک سیترون و تیمش معجزه بود! اعضای تیم همون موقع به اون سرور رفتن و شروع به صحبت کردن با توسعه دهنده ی رددیتورز شدند. در همان روز چند صد ثبت نام جدید در دیسکورد اتفاق افتاد. Pog

پیشنهاد میکنم این مطلبو هم بخونی:  ماجرای اموجی کاکا سنگی 🗿 و استفاده کاربران دیسکورد از آن

وجه تمایز دیسکورد، چیزی بود که دیگر نرم افزارها تا حالا بهش نپرداخته بودن و اونم امکانات مختلف برای سرورها بود. اختیاراتی که هرکس برای مدیریت سرور خودش داشت مثل ایجاد کانال های مختلف برای موضوعات مختلف و جلوگیری از هرج و مرج و … باعث شد تا این نرم افزار به انجام کارهایی فراتر از صحبت کردن برنامه ریزی بشه.

در واقع دیسکورد مثل بقیه ی برنامه ها نیازی به شماره گیری یا اشتراک گذاری لینک یا رمز عبور و … برای برقراری صوتی نیاز نداشت! هر کانال در سرور، فضایی اختصاصی برای گپ صوتی داره و هرکسی وارد میشه بلافاصله صحبت میکنه! شما وارد یک اتاق میشید و می‌گید: من اینجام، میتونی به اتاق من بیای و صحبت کنیم؟ 🙂

• صحبت های ویشنفسکی (همکار سیترون):

این احساس راحتی، درست مثل یک محله یا خانه است که میتونید بین اتاق ها یا کوچه های اون حرکت کنید.

• صحبت های خود سیترون:

دیسکورد یک چیز کاملا متفاوت از بیشتر ابزارهای آنلاین است! این مکانی در رایانه و تلفن شما ایجاد میکنه که شما احساس میکنید دوستانتون فقط در اونجا هستن و میتونید با اونها روبرو بشید و با اونها صحبت کنید. شما نرم افزار رو باز میکنید و میبینید که چند نفر از دوستاتون در کانال صوتی هستند؛ پس میتونید بهشون ملحق بشید!

تیم شرکت وقتی که با کاربرها صحبت کردند به مشکلات خود پی بردند. این نرم افزار مطمئنا از رقبا بهتر بود اما هنوز خیلی خوب نبود! خیلی از تماس ها با قطعی مواجه میشد و کیفیت هم آنچنان تعریفی نداشت.

تیم در شروع سه بار به طور کامل فناوری صوتی خودشون رو بازسازی کردن تا عملکرد بهتری رو داشته باشن و در آخر برگ برنده ی خودشون رو ، رو کردن! دیسکورد قابلیت ایجاد رول و مدیریت کاربران سرور با رول رو در لیست ویژگی های خودش قرار داد و اینجا بود که کاربران متوجه شدند که دیسکورد متحول شده و وقتشه که در این مورد به دوستانشون خبر بدن.

راستی شما چیز بیشتری میدونید که ما توی مقاله نگفتیم؟ توی کامنت ها بهمون بگید.

5/5 - (2 نفر به این پست امتیاز دادن!)

نظر خودتو بهمون بگو!

قوانین بخش نظرات:

1- از الفاظ نامناسب استفاده نکنید.

2- پیام خودتون رو فارسی بنویسید.

11 دیدگاه

  1. Thecode764 گفت:

    یک مقاله درباره تبلیغ سرور دیسکورد میسازید که در سایت هایی به جز سای تک باشه

    • احمدرضا گفت:

      به دلیل سیاست های سایت سای تک این مورد امکان پذیر نیست. اما در مورد افزایش ممبرهای دیسکورد بیشتر مطلب میذاریم.

  2. Amir گفت:

    مطالب عالیییی بودن واقعا حال کردم دمتون گرم.

  3. احسان گفت:

    انصافا چیز جالبی بود. واقعا ارزش خوندن رو داشت

  4. Arving78 گفت:

    Bah Bah

  5. Strider ton گفت:

    چه جالب :)))

    • MesterSye گفت:

      هوممم ، مرسی از نظرت ?

      اولین نظر دهنده ی وب سایتی فکر کنم ?

      چیزی نیست بخوای راجع به دیسکورد بگی اضافه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش دیسکورد

چگونه در دیسکورد عکس یا ویدیو بفرستیم؟

ترفند های دیسکورد

چطور در دیسکورد هر چیزی رو منشن کنیم؟

معرفی ربات ها

بات NQN بهترین جایگزین نیترو دیسکورد

ترفند های دیسکورد

حالت های متن در دیسکورد

آموزش دیسکورد

تنظیمات نوتیفیکیشن دیسکورد

کانفیگ سرور دیسکورد

نحوه ساخت لینک اختصاصی سرور دیسکورد