همه چیز در مورد سرور دیسکورد

فهرست مطالب

احتمالا بعد از اینکه دوستتون گفته دیسکورد رو نصب کن و به سرور من بیا، با خودتون پرسیدین که سرور دیسکورد اصلا چیه؟ چطوری عضوش بشم و به چه دردی می‌خوره؟

دیگه لازم نیست سردرگم باشید! ما اینجاییم تا شما رو راهنمایی کنیم تا با سرورهای دیسکورد و تمامی قابلیت هایی که باید بدونید آشنا بشید.

سرور دیسکورد چیست؟

سرور دیسکورد محلی هست که شما و دوستاتون رو به هم نزدیک می‌کنه! اگر که دیسکورد رو بدون سرورهاش بخوایم در نظر بگیریم ، دقیقا مثل اینه که یک زنبور عسل رو بدون عسل در نظر بگیریم.

یک سرور، میتونه همزمان: یک کانال تلگرام، یک گروه واتس اپ، اتاق جلسه ی شرکت، یک کافه ی اینترنتی یا کلاس درسی شما یا گیم نت آنلاین شما باشه که بخواید با دوستاتون کل کل گیمینگ کنید! اینا فقط بخشی از چیزیه که میشه توی هر سرور دیسکورد پیاده سازی کرد.

سرور سای تک - موکاپ

پیشنهاد ما: آموزش ساخت سرور دیسکورد

سرورهایی که شما می‌سازید، در ابتدا نیاز به کانفیگ ابتدایی دارن که این پایین یه کوچولو اشاره می‌کنم:

  • انتخاب اسم و پروفایل مناسب
  • انتخاب منطقه ی سرور (در آپدیت جدید دیسکورد این مورد بصورت خودکار انجام می‌شه)
  • انتخاب کانال اطلاع رسانی ورود و خروج اعضا
  • انتخاب کانال برای AFK (اختیاری)
  • ساخت رول ها
  • ایجاد کانال های مورد نیاز
  • تغییر پرمیشن های رول ها و کانال ها
  • ساخت لینک از سرور

این کارهایی که لیست شده فقط برای اینه که بتونید کمی با دوستاتون گپ بزنید و حال کنید اما اگه نیاز به یک سرور بیزنسی یا حرفه ای دارید باید از حرفه ای ها برای کانفیگ سرور کمک بگیرید.

سرور دیسکورد ایرانی

مزیت های سرور دیسکورد

یه لیست خیلی بلند و بالا از تمامی مزیت هایی که توی استفاده ی یک کاربر عادی تا نیمه حرفه ای با دیسکورد نیاز داره که قبل از استفاده از دیسکورد بدونه رو لیست کردم تا باهاش آشنایی پیدا کنید. خب آماده اید؟ بزن بریم.

ساخت کانال های مختلف

از گروه های تلگرامی خسته شده اید؟ یک کانال گروهی برای چت در دیسکورد بسازید.

از اینستاگرام خسته شدید؟ یک کانال برای اشتراک عکس و فیلم در دیسکورد بسازید.

از هر شبکه ی اجتماعی که خسته شدید میتونید دقیقا یکیش رو توی سرور دیسکوردتون بسازید!

یعنی شما ممکنه دوست داشته باشید کانالی بسازید که فقط خودتون بتونید توش پیام بدید یا اینکه همه بتونن پیام بدن اما عکس و فیلم نتونن بفرستن یا اینکه کانالی بسازید که خودتون و دوستاتون ببینید یا هرچیزی که فکرش رو بکنید توی دیسکورد امکان پذیره.

ایجاد نقش های مختلف

پیاده سازی سیستم مدیریتی درختی در دیسکورد یکی از ساده ترین چیزهایی که میشه با نقش ها (رول ها) در دیسکورد انجام داد.

شما میتونید هر کاربر رو با یک نقش از بقیه ی اعضا متمایز کنید. بطور مثال خودتون رو به عنوان مدیر کل در بالای سر تمام اعضا نشون بدید و یا اینکه نقش های مختلف با دسترسی های مختلفی ایجاد کنید تا اعضا رو برای گرفتن نقش های بالاتر مشتاق تر کنید.

شما با نقش های ایجاد شده میتونید دسترسی اعضا رو به هرقسمتی از سرورتون کمتر یا بیشتر کنید. بطور مثال میتونید نقشی به عنوان مدیر داشته باشید یا نقشی به عنوان کاربر خاطی! همه چیز فقط در یک سرور و با یک رابط کاربری عالی. چی بهتر از این؟

پیشنهاد میکنم این مطلبو هم بخونی:  آموزش ساخت ویس رول

امکان ایجاد اشتراک VIP

یکی دیگه از کارهایی که میشه با ایجاد و مدیریت نقش های مختلف انجام داد ، ساخت یک سیستم اشتراک VIP خیلی خفن توی سروره که هر کاربر با انجام چیزی که شما تعیین میکنید خودش رو ارتقا بده و به اون نقش بالاتر دسترسی پیدا کنه تا اشتراکش با ارزش تر بشه.

مثال اول: شما دوره ی آموزشی ای ایجاد کردید و هر کاربری که تمارین قسمت اول دوره رو ارسال کنه میتونه به بخش دوم دوره دستیابی پیدا کنه.

مثال دوم: شما به اعضاتون میگید که در صورت فعالیت در سرور میتونن به کانال هایی دستیابی پیدا کنن که توی اونها محتوای با ارزشی قرار دادید.

استفاده از سرورهای رایگان

اگه از تیم اسپیک یا دیگر سرویس دهنده های برقراری ارتباط صوتی استفاده کرده باشید میدونید که باید برای استفاده از سرورهای نرم افزار ها باید هزینه ای رو بصورت ماهیانه تقدیم اون شرکت کنید. اما توی دیسکورد چنین اتفاقی قرار نیست بیوفته!

شما و دوستاتون و کلی آدم دیگه میتونید از سروری که ساختش فقط چند ثانیه طول میکشه یک عمر رایگان استفاده کنید و لذت ببرید.

شما با سروری که رایگان ساختید میتونید به تمام امکانات پایه ی مورد نیاز دستیابی پیدا کنید و اگر که نیازمند خدمات بیشتری مثل پروفایل متحرک یا کیفیت بیشتر صوت و استریم بودید، میتونید نیترو بوست خریداری کنید و سرور مورد نظرتون رو بوست کنید که توی یک مقاله بطور کامل در موردش صحبت میکنیم.

پایداری تقریبا 100% سرورها

من حدودا 2 سال از دیسکورد دارم استفاده میکنم و تا به حال فقط 3 بار قطعی رو تجربه کردم (اونم فقط برای چند ساعت!). این پایداری در قبال سرویس های دیگه ی برقراری ارتباط صوتی مثل واتس اپ یا بقیه نرم افزارها واقعا عالیه.

حتی اگه مشکل کوچیکی توی یکی از ریجن ها (موقعیت) سرورهای دیسکورد رخ بده میتونید سریعا ریجن رو عوض کنید تا مشکلتون حل شه. به لطف دیسکورد و آپدیت هاش، این کار جدیدا بصورت خودکار انجام می‌شه!

آمار دقیق و خفن سرور دیسکورد

وقتی از تاریخ ساخت سرور شما 8 هفته گذشته باشه ، شما به آماری باحال از سرورتون دستیابی پیدا میکنید که میتونید با تحلیل اون آمار ، استراتژی پیشرفت سرورتون رو بهتر بچینید و به موفقیت نزدیک تر بشید.

اگه می‌خواید همین الان با کامیونیتی سرورها بیشتر آشنایی پیدا کنید؛ وارد لینک زیر بشید و ویدئوی آموزشی ما رو از یوتیوب ببینید

ایجاد سرورهای شخصی یا عمومی

این امکان هم وجود داره برای بعضی اشخاص که نخوان سرورشون عضوی بگیره… اگه شما هم میخواید سرورتون شخصی (پرایوت) باشه میتونید پرمیشن ایجاد لینک رو از اعضا بگیرید تا کسی نتونه کاربری رو به سرورتون دعوت کنه.

و در مقابل اون هم ممکنه شما بخواید عضو بشتری بگیرید پس میتونید به اعضاتون بگید که با لینکی که خودشون ایجاد میکنن دوستاشون رو به سرورتون دعوت کنن.

توسعه پذیری و تنوع

هیچ دو سرور خوبی توی یک موضوع خاص در دیسکورد وجود نداره که مثل هم کار کنن و به یک شکل کانفیگ شده باشن…

امکانات و تنوعی که دیسکورد جلوتون میذاره ، ذهن شما رو برای پیاده سازی ایده هاتون وسیع تر میکنه.

پیشنهاد میکنم این مطلبو هم بخونی:  ساخت انانسمنت چنل

پروفایل ربات دیسکورد

ربات های دیسکورد

ربات ها همیشه برای کمک به ما ، آماده ی خدمت رسانی هستن! توی دیسکورد ربات های بی نظیر و خفنی وجود داره که میتونه به شما توی قسمت های مختلف سرورتون کمک کنه.

دسته های مختلف ربات های دیسکورد:

  • مدیریت سرور
  • مدیریت نقش ها (رول ها)
  • کاربردی
  • موزیک
  • سطح بندی
  • و …

از معروف ترین بات های دیسکورد میشه به ربات های Yagpdb , Mee6 , Dyno , Rythm , Hydra , Dank Memer , Pro Bot و … اشاره کرد.

جمع بندی

شما به وسیله سرور دیسکورد میتونید ارتباط خودتون رو در سطح جهانی افزایش بدید و با اعضای سرور های مختلف تعامل ایجاد کنید. در ضمن میتونید یک سرور شخصی یا عمومی برای خودتون بسازید و با استفاده از ربات های مختلف امکانات مختلفی رو برای خودتون و کاربراتون ایجاد کنید.

5/5 - (3 نفر به این پست امتیاز دادن!)

نظر خودتو بهمون بگو!

قوانین بخش نظرات:

1- از الفاظ نامناسب استفاده نکنید.

2- پیام خودتون رو فارسی بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش دیسکورد

دیسکورد به چه دردی میخورد و چه استفاده هایی دارد؟

معرفی ربات ها

بات NQN بهترین جایگزین نیترو دیسکورد

ترفند های دیسکورد

حالت های متن در دیسکورد

آموزش دیسکورد

تنظیمات نوتیفیکیشن دیسکورد

کانفیگ سرور دیسکورد

نحوه ساخت لینک اختصاصی سرور دیسکورد

کانفیگ سرور دیسکورد

ساخت انانسمنت چنل